klart.se

måndag 5 april 2010

Gissa vem som är förkyld igen ??!!

I lördags var man ju äntligen fri från förkylningen (trodde jag , ja).
Då var jag ju ute en sväng med hojen i det fina vädret och sen på kvällen var vi på fest i Göteborg. Hade jättekul :)


Men sen igår när jag vaknade så var jag genomförkyld IGEN !!!


Åkte till jobbet för att jobba kvällen , men väl där så kände jag att jag inte skulle fixa att jobba hela kvällen :(
Så jag ringde in Vildan (en vikarie) som snällt kom rusande på minde än 30-min.
Jag åkte hem och la mig på soffan och snörvlade hela kvällen.
Är hemma från jobbet idag med och kurerar mig med te med honung och nässpray och en massa näsdukar :)
Funderar på om det inte är dags att uppsöka en läkare imorgon , men förmodligen så säger dom som sist = Det är virus , så det får gå över av sig själv !
Men det är ju mer än lite trist att vara genomförkyld minst en vecka i månaden och vara hemma från jobbet !
Känns ju både i kroppen och i plånboken eftersom det varit så här sedan i oktober FÖRRA året :(

7 kommentarer:

Roziez sa...

Hallå i stugan! Det var väldans vad du har otur med dina förkylningar hela tiden.Vad trist!! Tur att du inte jobbar på dagis,då hade du väl fått lägat i bingen hela tiden. Menar att små barn har så "starka" baskilussker)
Ha det så bra det går...kramen Roziez

ormbunke sa...

Det där med att åka ut med hojen var kanske inte så lyckat.Idag är det ju skitväder så det var tur att jag hade fotat påskafton. Sköt om dig. Kram Anita

Kerstin sa...

Hejsan
Så är det att vara ute och åka hoj det är inte riktigt så varmt än. Nog skämtat ja det är virus hit och virus dit. Krya på dej.
Kramiz Kerstin

Annette sa...

Hejsan, så trist att du fick återfall i förkylningen, hoppas verkligen det går över snabbt så du kan ut och åka igen;)
Just ja, tänkte säga att din lilla bild som väl ska synas när du skrivit en kommentar hos mig, den blir bara ett litet kryss?

Var rädd om dig nu.
Kram

AnneSofie sa...

Hoj Hoj på dej!

Inget roligt med förkyldningen.
Hade samma besvär som du med konstant förkyldning och halsfluss. Missade en hel del i skolan och var hemma mycket från jobbet. Men så opererade jag port mandlarna '03 och sedan dess kanske jag har varit förkyld en gång om året.

KRYA PÅ DIG!

Ninnibus sa...

Din stackare..Själv har jag oxå haft en ovanlig massa förkylningar sedan i somras, och man blir innerligt less på att snora. Köp ett rör echinea och bubbla några glas. Guben blev rasande piggelin av sånt. Choklad är ALLTID bra när man är sjuker..så det rekommenderar jag. Det kanske inte hjälper på snuvan..men är väldigt bra för humöret..haha!
Bädda ned dig och krya på dig nu..
Kram Ninni

Pia sa...

Hej, hej Camilla!
Det var ju inte kul att du åkte på ny förkylning vid hojpremiären!
Du får börja äta dunderhonung! Jag tar en klick i téet på morgonen och jag tror banne mig det hjälper, för jag har inte haft en förkylning på jag vet inte när...