klart.se

lördag 10 april 2010

Då var det lördag igen ...

Jobbat 7-15 idag i strålande solsken och lagom tills man slutade så var det igenmulet :(
Men jag ska inte sitta här och klaga , för det regnar inte (än) *ler*
Vilade en stund när jag kom hem för jag var trött efter gårdagens filmtittande = Batman på TV´n. Den slutade ju inte förrän 00:30 och sen så började ju Veiron i ottan , skrika klockan 06:05.
Så man var ju minst sagt seg när man kom till jobbet , tur att Carina satt på kaffe :)
Matat "gubbens" Koi-karpar har jag fått göra idag , då han inte é hemma. Dom är konstiga dom där fiskarna ! När jag slänger till dom mat , så äter dom inte så länge som jag står kvar och tittar.
Men så fort dom inte ser mig , så hör man hur dom börjar gluffsa :)
När "gubben" matar dom så äter dom ju nästan ur handen på honom.
Satt på en maskin tvätt har jag också hunnit med och snart är det nog dags att ta sig an diskberget i köket och kanske rasta dammsugaren litegrann :)
Sen blir väl lite TV-tittande ikväll innan det är dags att nana kudden.

1 kommentar:

Ninnibus sa...

Vilka lurig firrar. Bantar de eller?? *asg*
När guben var i Japan med jobbet var han i en park och där låg koi-karparna vid vattenytan o gapade. Snacka om tiggerier!! Hoppas du är ledig i morrn så du får lite sol på näsan.
Kram på dig.