klart.se

fredag 9 april 2010

Gissa om jag hade tur ?!

Nää , det hade jag inte !
Dvs. inte kom det något sommardäck till
min bil idag inte :(
Läste i en tidning att det var ändrat i år när man
ska ta av vinterdäcken = 15 April är den
nya datumen om det inte råder vinterväglag.
Så jag har ju ett par dagar till på mig innan jag är
riktigt olaglig :)
Här skiner solen från en strålande blå himmel nu
på eftermiddagen och givetvis så blåser det
som det bara kan på Västkusten också.
Så det blir ingen promenad idag :(
Lite eftermiddagskaffe och minst en Kanelbulle
var , blir det istället. Precis som om någon 
av oss skulle behöva det :)

Kl. 17.56 : OBS ! Det nya datumet för byte till sommardäck gäller
om du har dubbdäck.
Kika in på Transportstyrelsen och läs mer :)

4 kommentarer:

Mia sa...

VA??? Skojar du???? 15 april???? Det hinner jag aldrig!

Tina sa...

Hej vännen!!!
Å, va skönt att jag redan fått av "mina" vinterdäck.. annars hade jag börjat svettas nu =))
Vet du att här skiner solen ikväll.. samtidigt öppnar sig himmlen & släpper ner ös regn!!! Sen slutar det & solen lyser upp & det ser så vackert ut.. sen rätt va det är kommer det regn & hagel ner från en klarblå himmel.. ja, jag säger då det!!! fniss.. Inte bara jag som lider av beslutsångerst..hihihi..
Hoppas du mår bra & att du får en fin helg!!
Kram Tina

Astrid sa...

En kanelbulle sitter väl alltid bra

Tina sa...

Hej igen vännen.. nått konstigt här... när jag klickar på dig & vill läsa ditt inlägg..testing.. så finns inte denna bloggen.. sen står det " öppna bloggens startsida" ??? där fick trycka & då kom jag in men hittar inte inlägget om testing ??????
Kram