klart.se

söndag 27 juni 2010

Solig o varma söndag :)

Lite sovmorgon blev det allt idag med , fast inte så länge att man kan säga att vi åt brunch :)
T var snäll och bytte bromskivor o belägg på min Mustang i f.m och jag dammsugade av lite i lägenheten , hängde tvätt och satte på en maskin igen , diskade och sprang runt lite med kameran runt husknuten :)

Fläderknoppar


Hittade bara en endaste utslagen klase.
Dom brukar ju blomma för fullt vid denna tiden !


Tassade lite i åkeskanten


Då en Maria Nyckelpiga kom flygandes för att ta en promenad :)



Söt liten lila blomma , som jag inte har en susning om
vad det är för sort ?


Humla i Rhododendronen


I eftermiddags körde vi till min fasters stuga någonstans i dom Småländska skogarna , för att träffa henne  och min andra faster I och hennes man B som är nere
från Stockholm ett par dagar.


Riktig svensk sommaräng :)


Vacker lila Akleja


Polisen stod och viftade lite hit o dit :)


Ljuvligt doftande rosor :)



Gick en sväng ner till sjön


Vackra Lupiner


Så typiskt svenskt som det kan bli :)


På vägen hem körde vi inom en sväng hos mina föräldrar
och även där fick kameran jobba lite :)


Gul lilja utan en endaste synlig Liljebagge :)


Närbild på en Lupin








Många Lupinfrön kommer det att bli :)


Glömt vad den lila knappen heter :)


Bilderna från min kvällspromenad ikväll , tänker jag använda
till mitt inlägg/bidrag till Macro Monday imorgon :)
Blir lite väl många foton i detta inlägget annars.
T hotade med att konfiskera min kamera innan idag *fniss*
Han tycker jag använder den lite väl flitigt just nu :)


4 kommentarer:

Kala sa...

So many gorgeous macro images - you are very good at these!

Mainecat's sa...

Hej Camilla!
Vad fint, och så vackra foton du har tagit.
Du måste ha en väldigt fin kamera.
Önskar dig en god fortsättning.
Vilket härligt väder det är, jag bara njuter av det.
Kram Annette.

Pia sa...

Hej Camilla!
Vilken härlig dag du haft! Och visst finns det alltid något att fotografera *s* Många härliga bilder, för många för att säga något om alla, men de vita rosorna mot den blåa himlen tyckte jag nog mest om. *s*
Kan inte din sambo köpa sig en egen kamera? *s* Så får han se hur kul det är!

"Lillagul" sa...

till Pia ... Han har faktiskt en kamera !!!
När han var i Prag en helg så tog han hela 5 kort :)
Hade det varit en annan så hade man tagit 500 *asg*