klart.se

fredag 5 februari 2010

Vilken j..la dag !

Jag brukar ju inte ha för vana att spy galla här i min blogg , men idag är det en sådan dag :)
Först så höll  jag/vi inte på att komma ut genom ytterdörren imorse !
Vi har ca 2 cm markfrigång i vanliga fall på ytterdörren , men som så många vintrar förr så när det är kallt ute så reser sig asfalten utanför så att dörren tar i. Idag går den att öppna någonstans mellan 20-30 cm om man tar i !!!
Så vi får be till någon att det inte börjar brinna eller att något annat händer som skulle göra att vi snabbt måste ta oss ut :)
Att få med sig något ut är ju bara att glömma i sådana fall !
När man sen kommer till jobbet så har man fått ett schema som man ser/vet  kommer att spricka totalt innan man ens hunnit börja jobba !!!
Var ju inte lönt att börja skälla på den stackarn som skrivit ut schemat idag , för det var ju inte hon som planerat dagens arbete.
Man ska ju inte skjuta budbäraren :)
Är synd när folk inte inser sina begränsningar och släpper ifrån sig arbetsuppgifter som dom uppenbart inte klarar av !
Så jag har stressat runt som en labb apa från kl. 07:00 - 13:00.
Kan ju ärligt erkänna att ingen har fått den tid som dom egentligen är berättigade till idag. För då hade jag inte varit hemma än !
När man sen väl kommer hem med ett redan högt blodtryck , så kommer man knappt in heller !!!
Fy F.N vad trött jag blir !!!
Så nu har jag skrivit av mig lite :)
Sätter in ett foto på en isglaserad buske , som jag inte missade trotts att jag stressat runt idag :)
Nu ska jag dricka kaffe med min "gubbe" som jag hörde precis kom hem nu :)
Till middag sen ikväll blir det Baconbiffar , kokt ris och champinjonsås.

Klicka på bilden om du vill se den i större format :)

2 kommentarer:

Pia sa...

Hej Camilla!
Det lät ju inte bra, det med asfalten. Verkar som man måste ta bort en bit kanske? Och fylla upp med något annat utanför dörren. Singel?
Hoppas du vilar idag (söndag).
Kram

"Lillagul" sa...

till Pia ...
Eller så kan man ta fram vinkelslipen och slipa ner en bit på ytterdörren , vilket min "gubbe" gjorde :)
Så var det problemet löst *fniss*
Japp det är en plåtdörr :)