klart.se

onsdag 3 februari 2010

Mega trött på snön nu !

Våran hyresvärd hade ju som sagt var plogat väg och gårdsplan igår em. Men vad hjälpte det när det vräkte ner snö och blåste igår kväll ?!
Så det var med nöd och näppe som jag kom ut med bilen imorse när jag skulle till jobbet. Det var bara att gasa och se glad ut :)
När man sen kom till jobbet så var det ju inte skottat på någon av parkeringarna där heller = GRRR !!!
Så jag var så fräck att jag körde in och ställde mig på den obemannade macken mitt emot jobbet. Hade tur = Inga böter *ler*.
Fick borsta fram jobbe bilen idag med :(
Sen var det bara att ta sats för att komma ut från parkeringen och sladda vidare runt till vårdtagarna.
Dom sköter snöröjningen uruselt i denna stad !!! Skyller på att snöskottningspengarna är slut och att dom måste prioritera ?!
Det kostar faktiskt en massa pengar om folk går och trillar och bryter sig också !!! Men det är klart dom pengarna kommer ju inte från samma kassa !!!
Så nu har jag gnällt färdigt över vädret *fniss*
Efter jobbet så åkte jag hem till Belkis , hon behövde lite hjälp med att byta kontakt på kökslampan.
Det blev inte gjort för vi köpte visst fel sorts kontakt häromdagen.
Eller rättare sagt så var kontakten rätt , men den gick inte att öppna upp och vi hade inga grejer att skarva ihop sladdarna med *ler*
Var runt och letade efter en ny kökslampa istället. Hittade ingen bra kökslampa , men jag hittade den perfekta Alla hjärtans dag presenten till min man ! Skriver inte vad  ifall han skulle få för sig att läsa lite i min Blogg *fniss*
Kan sätta in ett kort efter Alla hjärtans dag , så att ni får kika *ler*.
Sen var vi och käkade Pizza på Verona = Smaskens !!!
När jag kom hem nu ikväll så var tack o lov både väg och gårdsplan skottad.
Har lagt in och fixat till en del av korten jag tagit idag och matat Sixten 2 ggr.
Idag har jag snöat in på att fota insnöade cyklar *ler*.
Sätter in ett par kort här och resten hittas bland mina Vinterbilder 2009/2010 på hemsidan :)
Klicka på fotona om du vill se dom i större format !

Svensk Bomullsbuske ?! :)


Insnöade cyklar , foto nr 1 :)



Insnöade cyklar , foto nr 2 :)



Utsikt över ett vintrigt Halmstad :)



Inga kommentarer :)

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!!
Å, jag kan bara hålla med dig. Vi har samma problem i Ljungby. När de väl skottar så skottar de så slarvigt att det nästan förvärrar allt. Stora vallar VID övergångställen... stora gropar i vägarna... halt som på en hockeyring..suck... blir så trött på det.

Men det verkade bli en mysig avslutning på din dag iallafall =)

Ha en underbar Torsdag vännen!
Kram Tina