klart.se

söndag 31 januari 2010

Räknat fåglarna här hemma vid fröautomaterna :)

Då har jag räknat det högsta antalet fåglar per art som jag sett samtidigt , som glatt mumsar i sig det som vi serverar dom = Solrosfrön och Äpplen.
Har legat  på en kudde på golvet utrustad med en kikare  i 1 timme och räknat och räknat *ler*
Japp , vi har fönster i golvhöjd *fniss*
Resultatet som jag också skickat in till Sveriges Ornitologiska Förening blev :
20st Bofinkar
4 Talgoxar
1 Nötväcka
2 Koltrastar
1 Rödhake
2 Blåmesar
3 Fasaner
1 Entita
5 Grönfinkar
4 Pilfinkar
1 Skata
1 Kaja (av det 30-tal som jag vet finns)
4 Gräsänder
Vill du också hjälpa till att räkna fåglar ?!
Man kan räkna fram till den 1 februari.
Klicka här !!! Så får du veta hur du ska gå tillväga :)

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!
Å jäklar va duktig du är på fåglar =))) Jag kan typ domherre, gråsparv & svala..skata oxå så klart..fniss...
Men det va verkligen många fåglar ni har vid er fågelmatare!!
Hoppas du mår bra & att du får en underbar Söndag!!
Kram Tina

Anonym sa...

Ser att du har varit flitig att räkna fåglar:-)
Här har vi en endaste ensam koltrast ihop med alla andra fåglar. Han ser lite vilsen ut bland de andra fåglarna.
Kram