klart.se

måndag 1 februari 2010

Agerat flytthjälp idag :)

Har hjälpt min bästa kompis att flytta idag från kl 07:15 - 17:00.
Hon flyttade från 3:e våningen utan hiss upp till 4:e våningen utan hiss.
Gissa om jag har träningsverk i benen nu ??!!
Ja , nu var det ju inte bara jag som hjälpte till , som mest var vi 7 pers som kånkade och bar :) Som också har ont i ben och armar nu *ler*
Hon hade även bokat en flyttfirma som kom och tog dom tyngsta möblerna = Tack o lov !!!
Det var ju synd att säga att det var välstädat i lägenheten som hon skulle flytta in i , hon som haft lägenheten fick inte godkänt vid städbesiktningen. Så hon var och "städade" lägenheten eller vad hon nu gjorde när vi kom ??!!
Hon undrade om min kompis godkände det nu då ?! Precis som om hon hade något med städbesiktningen att göra ?! Det är ju faktiskt hyresbolaget som kollar så att det är ordentligt städat och är det inte det så får man ju antingen städa om eller se glad ut och betala för en städfirma.
Ja vad skulle min kompis säga ?! Nää , jag är inte nöjd och du får städa om ?! Kändes ju inte som något alternativ på inflyttningsdagen 11:45 , när tjejen som haft lägenheten skull lämna den senast 12:00 och en massa kompisar  stod och väntade på att hjälpa till att kånka upp min kompis grejer. Alla som kom för att hjälpa till hade ingen möjlighet att ställa upp hela dagen heller.
Så när vi fått upp alla grejerna från Skåpbilen och min bil , så fick vi börja städa köket.
Så nu vet ni vad jag har hittat på idag *ler*
Tack o lov så fick jag nybryggt kaffe när jag kom hem :)

Skåpbilen B hyrt. Jag fick den äran att köra upp den
framför trapphuset :)


Här kan ni ju se varför jag undrade om hon
verkligen städade innan vi kom ??!!


Här vill man ju verkligen sätta in mat ?!


Allt inne i kylen fick diskas om !


Mycket grejer har vi kånkat på :)


Ännu mer grejer :)


Tar det aldrig slut ?!


Matpaus togs till sist här :)

Inga kommentarer: