klart.se

lördag 13 februari 2010

Snörvlig lördag

Då har den månatliga förkylningen infunnit sig igen ! Man hade ju hoppats på att slippa det denna månaden. Men nää då , nu är den här igen !
Den slog till redan igår kväll och lagom tills vi skulle köra till bion så var jag genomförkyld. Tommy undrade hur man kan gå från inte förkyld alls till genomförkyld på 4 timmar ??!! Jag kan !!! 
Man skulle kanske anmäla sig till att bli försökskanin åt läkemedelsindustrin eller till forsknings exemplar åt något sjukhus *fniss*
Har provat dom flesta sorters halstabletter som ska hjälpa mot att det känns som taggtråd alternativt någon har dragit ett rivjärn upp och ner i halsen och kan ju bara konstatera att ingen av dom sorterna som jag provat hjälper någonting alls :(
Brukar dricka Echinacea brustabletter och det brukar hjälpa så till vida att förkylningen inte varar så länge = :)
Reklamen för ni vet vilket nässpray.Såg den på bion igår :)
En sitter och snörvlar och nyser och den andra personen ser ut att vara frisk , men påstår att han minsann också är förkyld , men använt det här nässprayet !
Funkar inte heller på mig ! Fortsätter att vara täppt i näsan samtidigt som näsan rinner om möjligt ändå värre och jag får snyta mig ändå oftare.
Fattar inte att folk kan gå och bli beroende av nässpray ??!!
Har provat med att smörja in bröstet med Soft Tigerbalsam och det verkar faktiskt funka ! Inte täppt i näsan längre och den rinner inte oupphörligen heller *ler*
Nog om min förkylning !
Har hjälpts åt att städa av lite idag = dammsugat och torkat golvet.
Får nog åka och handla idag också för det börjar eka i kyl och frys igen *ler*

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej sötis!!
Ja, fy för förkylning!! Blä!!!
Vet du.. jag är beroende av nässpray =) Varit till & från i många herrans år. Otrevin!!
Tips vid näs däppa... Naskanna =) Mycket bra! Även när man INTE är förkyld =))

Hoppas filmen va bra!
Krya på dig vännen!!
Varm kram till dig från din vän Tina

livslycka sa...

Hoppas du snart ska bli bättre. Hr du provat att koka upp vatten, honung,pressad lime och ingefära i? En bra sak om man känner av bihålor är dorppar på hälsokost som hneter "Revitonil". Ha en trevlig Alla Hjärtans DAg// Bettan