klart.se

lördag 25 september 2010

Inspiration o kreativitet - HÖST

Träffade på några av Tomtebobarnen i mina
föräldrars trädgård och dom passar bra in på denna
veckans Höst tema tycker jag :)
Det småregnade ute , det är därför som Flugsvampen
är så glansig. Tur man har en vattentät kamera så man kan
fotografera fastän det är blött ute :)
Vill ni kika på fler av mina svampfoton, så kika på inlägget
Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp




Kunde inte låta bli att testa att göra en akvarell
av fotot med hjälp av FotoSketcher.
Så den bjuder jag också på :)



För att kika på fler höstiga bilder
hos Nina Xi


14 kommentarer:

Pialotta sa...

Åh vilka lysande svampar du hittat.. Jag väntar ett tag tills jag fotat Höst i morgon:)
Vill du så har musiken åter uppstått i MusikOFotoAutomaten denna vecka:) Välkommen in vet ja.. ha de/Pialotta

Format 900px sa...

Tack - de är så himla fina de där små lysande flugsvamparna. Som färgterapi. :)

Tänk så fiffigt att man kan skapa akvareller i de olika bildbehandlingsprogrammen. Särskilt för mig/oss som inte har talang för riktigt måleri.

Önskar en glad helg!

Charlotta sa...

Vilka underbara "kristyr-toppar" på svampen och så härligt vackert du återger den fuktiga blänkande ytan. Har du redigerat fram blänket eller är det originalbilden?

Anonym sa...

Usch då en sånt vill man inte ha på mackan :)
Fast den är väldigt vacker.
Ha en fin kväll.
/Helena

cat sa...

Så vacker och ack så giftig. En mycket fin bild på den glansiga röda svampen.

Janne sa...

Hei

Nydelig foto av denne soppen, og stilig etter du har brukt din kreativitet:-)
Skal prøve meg med macro i morgen - om været blir bra.
God helg!

Klem Janne

Monica o Jacob sa...

Snygga är dom men farliga, undrar just hur sniglarna klarar av att äta dom.
Nä riktigt så mycket färger är det inte än, det är en arkivbild hösthallonen däremot var jag och plockade idag dom är sååå goda.
Ha en skön lördagkväll;-)

BP sa...

Vilka härliga bilder!!! Tänk att en så "snygg" svamp är så giftig, samtidigt som fula svampar är ätbara...

marita sa...

Så vacker!Men ajabaja,inte äta*L*.Tjusiga bilder.
kram

Kerstin sa...

Visst är det typiskt att det förbjudna ska vara vackert! :)
Fint foto på den lille gynnaren.
Vad kul med en vattentät kamera. Skulle gärna ha en själv.
Ha en fin kväll.

Hippiflo sa...

Alltid lika spännande varje gång man besöker denna blogg lita nytt varje gång Mycket trevligt

Pysselfarmor sa...

Vackra Tomtebobarn!

Beppan sa...

Härliga bilder på Tomtebobarnen!
Så vackra är dom fast dom inte borde vara det...........

Ninnibus sa...

Inte ofta man ser den "perfekta" flugsvampen med prickar o allt..men du lyckades finna den!!
Kram kram