klart.se

tisdag 1 juni 2010

TisdagsTema - Grodperspektiv

Denna veckan är temat grodperspektiv i TisdagsTema.
Jag bara undrar om det går bra med Snigelperspektiv också ?
Tänkte att nere vid trädgårdssammen så måste det ju finnas grodor ?!
Foto på en groda ur grodperspektiv det hade ju bara
blivit ett kanonbidrag :)
Nu hittade jag inte en endaste en liten groda där ute :(
Men bla. Trädgårdssnäckor i hundratal i alla dess färger och storlekar det hittade jag !


Så här kommer en "snigel" i grodperspektiv ,
så mycket grodperspektiv man nu kan få på
en "snigel" :)


Flygfä ur grodperspektiv ? 
Vi kan ju låtsas att  Grodan sitter och kikar uppåt :)


Grodan kikar uppåt igen :) ,
för att se vad dom här skalbaggarna pysslar med ??!!


Inne hittade jag till sist en groda eller är det en prins ??!!
Pussa på den vettja o se vad som händer :)

KLICKA HÄR !!!För att se hur andra tolkat
grodperspektiv

18 kommentarer:

Skitidetdu sa...

Åhh, trädgårdssnäckor har jag alltid tyckt om (till andras förtret). Jag kunde inte förstå varför min mamma blev arg när jag som 6-åring släppte lös 10 st på köksbordet.

Kram på sig

Carina sa...

Härligt kul tolkning!
Jag tyckte det var svårt tema idag...
Ha en riktigt skön tisdag.
Kramen.

Josefine Bergqvist sa...

Harliga foton och en fin tolkning av temat! Jag gillar din snigel :)
Ha en skön dag!

Milla sa...

Snyggt fotat... Men jag tycker inte om de kryp du fotat så blä...

Ingrid sa...

Härliga foton och bra tolkningar!

Tack för din kommentar hos mig!
Kram

Monica o Jacob sa...

En riktig liten fluktis din groda;-), snygga foton man ser verkligen mönstret på snigelns
kropp;-)
Ja du han är den enda snart som inte springer och gömmer sej när man tar fram kameran.
Ha det bra;-)

Hannah sa...

Beautiful macros! I love the frog figurine! He looks resplendent with all those jewels, doesn't he? I suppose he's already prince. :D I wish you a good week!

Ingalill sa...

Härliga bilder :)

Janne sa...

Superflotte bilder !!
Jeg vet ikke hva en groda er, men har en anelse om at det er en frosk...Vel, kjempeflotte bilder alle i hop:-)
Takk for kommentar hos meg på vanndråpene..

mimmi sa...

Härliga bilder :) och jätte bra fotat :) Jag ser att du är lika mycket ner på backen som jag är ;)

Nukke sa...

VACKERT !!!

ormbunke sa...

Helt klart att det går med snigelperspektiv också. Gillade din groda på sista bilden. Ha de gott. Anita

Mia sa...

WOW!!!! Vilka underbara bilder!! Å grodan måste definitivt vara en prins med alla dessa fantastiska juveler =))

LissenTo sa...

Skalbaggen är urtjusig med sitt vackra skal.
Ha det gott. Kram Lissen

Bitten sa...

Fina bilder. Gillar snigeln.

Monkan sa...

Sniglar går an, men insekter gillar jag inte! Grodan var ju snygg, absolut en prins :-)

Kerstin sa...

Oj, så många härliga bilder. Gillar bilden på snigeln skarpt. :)
Ha en fin onsdag.

Pia sa...

Din trädgårdssnäcka *S* måste vara släkt med min jag fotade i lördags, de var ju så lika! *ha ha*
Di gröne var också fina!