klart.se

tisdag 1 juni 2010

Ledig idag med :)

Den där stora gula lampan som skulle lyst hela dagen idag enligt
väderprognosen igår , lyste istället mest med sin frånvaro.
Som om det inte var nog så har det regnat också :(
Jäkla tur att jag investerat i en vattentät kamera :)
Blev en tur till Rhododendronparken i Tjuvahålan idag , men där blommade inga Rhododendron ännu.
Det kunde jag väl räknat ut tyckte T eftersom dom inte blommar här hemma vid dammen heller och dom växer ungefär lika skuggigt.
Fick några fina kort på Rhododendronen ändå och på andra blommor och blader :)


Rapsfält i Harplinge


Kolla med Styvmorsvioler det växte i åkerskanten !


Målade en tavla när jag kom hem.
Skojar bara !!!
Tänk vad man kan fixa i Photo Shop :)


Så här ser fotot jag tog ut , utan trix o fix !


Dröjer nog ett tag till innan Rhododendronen slår ut här ?!


Men det fanns ju andra söta blommor
att fotografera :)


Hela busken/trädet var täckt av något slag av lav/mossa ,
kan inte fatta att den kunde blomma så som den gjorde !


Nästan helt öde i Tjuvahålan , annat är det på sommaren !


Blommande Trift och lite hav :)


Trift som fått besök av en Strandloppa :)


Härligt lena stenar





Är inte i Amazonas djungel , utan mitt i en Rhododendronbuske :)


Inga små Rhododenronbuskar precis :)


Rhododendronen är mer träd än buskar här :)

Om du vill veta lite mer om Rhododendronparken


7 kommentarer:

Pialotta sa...

Underbara bilder du knäppte:) Älskar ju stenar så den bilden får en Guldstjärna av mig:)
Själv har jag varit utan Bredbandsuppkoppling hela dagen , men nu finns en bild.. kan du tänka dig.. en bild bara hos mig;)
Ha de..

Unknown sa...

So many lovely flowers!! I love wildflowers! And rocks!

Kala sa...

Those images of the fields of flowers are gorgeous!

Christine sa...

Kjempefine bilder Camilla.

Pia sa...

Åh, så fina violer! Härligt att få se så många! Nej, vi såg ingen skymt av solen heller igår, men idag lyser den och man blir sååå glad!
Rhododendron såg jag några lila som börjat blomma härutanför där jag är just nu, kanske fotar jag dem?? Så där gamla och fina som man kan gå in i och under finns även vid Wanås slott.
Härligt att få andas lite havsluft här hos dig idag, Camilla! Fast jag föredrar sandstrand *s* förstås! Ha en fortsatt bra dag!

Self Sagacity sa...

beautiful pictures! I like the 6th photo, it's so fragile looking.

DoanLegacy sa...

Beautiful and gorgeous series of photos! All the flowers are just so very lovely!