klart.se

onsdag 2 juni 2010

Sol och sommarvärme idag :)

Haft lite sovmorgon idag = 08:30 , käkade frukost , satt en stund vid datorn och sen gick jag Brynestorpsrundan som är 5,5km lång. Med lilla kameran i högsta hugg :)

Mjölkört vid grannens kohage


Den där gula maskrosängen som jag fotade för ett
tag sedan är nu full med Maskrosbollar istället :)


Smultronblommor


Smörblomma ?


Söta små blå blommor :)


Ett Äppelträd som fortfarande blommar :)


Gissar på utblommad Tussilago ?!


Vackra Rapsfält


Himlen är otroligt blå ....


Raps i närbild


Förklaring till varför rundan kallas Brynestorpsrundan :)


Några daggdroppar som solen ej ännu torkat upp


Första fjärilen som jag lyckats fånga på kort i år :)


Nästan hemma  igen ! När jag såg denna syn.
Gissa om det luktar skit här nu ??!!


När jag kom hem så slängde jag in fotona i datorn och sen var
det bara att slänga sig själv i duschen och köra till
jobbet. Möte 13-16 och sen har jag jobbat ikväll.
När jag kom hem och möttes av en jamande Sixten så kom jag på att jag ju glömde att köpa batterier
till T´s radiolurar han har på sitt jobb och kattmat
till Sixten.Tänkte att fasen också ska man nu behöva
sätta sig i bilen och köra in till stan igen = :(
Kom sen på att jag kan ju ringa mina föräldrar och kolla
om dom möjligtvis har batterier hemma ?
Det hade dom ! Så jag behövde inte köra så långt :)
Hittade en burk kattmat här hemma i hyllan så
Sixten behöver inte svälta heller :)
I värsta fall så hade jag väl fått ge honom en burk Tonfisk.
Har fixat med fotona till detta inlägget nu efter jobbet =
krympt och namnat dom.

Hunnit måla en tavla ikväll efter jobbet också :)

Skojar bara !
Photoshopat nu igen :)
Jag kan inte ens rita en streckgubbe !!!

1 kommentar:

Ninnibus sa...

Åhh..så vackert med rapsfälten. Det är vi inte bortskämde med häruppe precis. Lite gödning får man allt stå ut med men jag håller med..det luktar verkligen inte kalas när de jobbar..yakh!
Söta blommor och härlig bilder..