klart.se

lördag 22 maj 2010

Wild Turkeys MC 13:e Poker Run i strålande solsken


Idag var det dags för Wild Turkeys MC´s årliga Poker Run , detta var det 13:e  i ordningen.
Vi blev väckta av att Sara-Lena ringde vid 08:30 och frågade om vi verkligen skulle köra Poker Runet , för det regnade ju.
Jag tyckte att det regnar inte här i alla fall , här är det lite mulet och solsken.
Bestämde till sist att hon skulle komma hem till oss vid 10:00 tiden , så skulle hon och jag köra ihop.
Men ingen Sara-Lena syntes till eller hördes så vid 10:15 körde jag upp mot "stora" vägen och kom precis lagom upp till korsningen för att möta henne , så vi körde direkt in mot stan för frukost på
Caféet på Nyhemstorg.
Vi tankade först så att det skulle vara klart till Poker Runet.
Risto , Danny och Uffe var redan på caféet när vi kom och dom hade tjuvstartat :)
Vi hann dock med att äta av frukostbuffén vi också.
Sedan var det dags att köra bort mot Sannarpsplan och anmäla oss till Poker Runet , vi fick startnummer 193 och 194 (intresseklubben antecknar :). Man fick dra 2 st kort och det började dåligt :(
Lagom till starten var himlen alldeles blå och temperaturen var drygt + 20 grader :)
Innan starten gick strax efter tolv så kunde det konstateras att det var deltagar rekord = 325 st !
På första stoppet i Knäred var det dags att dra kort nr 3 och inte blev min Pokerhand bättre precis :(
Saft , fralla och glass serverades också och det flöt på bra trotts alla deltagare :)
Andra stoppet var på macken i Våxtorp och inte blev min Pokerhand förbättrad här heller :(
Sista stoppet och sista kortet drogs hos Höks MC och inte fick jag något kort som förbättrade den urusla pokerhanden jag hade :(
Men jag har ju tur i kärlek och det är bättre än att ha tur i spel ;-)
Hos Höks fick man grillad korv och läsk , dom som stod och grillade hade att göra med att få fram korvarna till alla deltagarna minsann.
När vi stod där och väntade på Prisutdelningen så säger Sara-Lena , kolla vad det regnar där mot Hallandsåsen och jag tittar och ser att det är dimma som bara väller in från havet.
Vi funderar på om vi ska köra direkt , men bestämmer oss för att chansa på att det drar förbi och stannar för att titta på prisutdelningen också.
Vi har tur för dimman drar bort och när vi närmar oss Halmstad så var det strålande solsken och varmt och gott igen :)
Kvällen tillbringades framför datorn , tog ju en stund att gå igenom alla korten :)
Gick o lade mig vid 21:30 och ställde klockan på väckning till 23:00 , men jag vaknade innan av ljudet från T´s HD.
Hans HD hörs på rätt långt håll och hans ljud kan jag urskilja bland ett x-antal andra , så jag hann vakna , klä på mig och gå ner för trappan precis lagom till han stod utanför garageporten :)
Vi tjabbade lite om vår dag som vi haft på var sitt håll och åt upp resterna av rabarberpajen , sedan kallade sängen :)

Jag har gjort ett bildspel som hittas under MC-Bilder som ligger precis under min så kallde header här på bloggen.
Hittar du ??!!
Inte ?

1 kommentar:

Tina sa...

Hejsam Hoppsan min söta vän.
Wow! Va mysigt ni haft det!!! Älskar sådana träffar & helst med gamla bilar =)

Ja, mina katter är tramsiga med kammning,särskilt Ellen..men hon blev misshandlad av en kam / borste av sin förra ägare, så det är inte så konstigt att hon är rädd.. lilla Busan KAN älska att bli kammad..men på HENNES villkor..fniss... Då får man inte röra tovorna!! Fniss...

Men de blir som små kattungar efter en klippning. De springer & de rusar & leker som galningar. De rullar sig & de bara njuter. Båda har enormt tjock päls, så det är nog skönt att få bort den mellanåt =))

Önskar dig en underbar Måndag!
Varm kram Tina