klart.se

onsdag 19 maj 2010

Äntligen har Ryssvärmen kommit hit :)

Trodde inte det var sant när man gick upp i morse och såg att det var + 15 grader varmt !
När jag slutade jobba kl : 16:00 så var det +24 = HÄRLIGT !!!
Kört en 8,5 mil med hojen nu ikväll = Löjligt leende på läpparna :)
Har kommit en liten regnskur här ikväll , men ingen åska som dom sagt innan på vädret.
Varit en sväng inom hos mina föräldrar där jag plockade 2 kassar Rabarber  = Rabarberpaj = smaskens !
Hunnit med att hänga upp tvätt och starta en ny maskin och diskat lite nu ikväll också.
Kameran har fått jobba lite idag med i det fina sommarvädret :)

Morgonsol på nyutslagna Ekblad


Grannens Körsbärsträd översållat med blommor , tog det
från bilen på väg till jobbet imorse :)


Ljuvligt doftande Hägg


Närbild på Häggen


Löjtnantshjärta hemma hos mina föräldrar


Söta små Violer hos mina föräldrar dom också :)


Här ska det bli ljuvligt goda Victoria plommon till hösten :)
(hos mina föräldrar)





Liten snigel med hus hittade jag på ett Rabarberblad :)


Mycket Rabarber blir det :)


Rabarberblomma på väg att slå ut


Rabarberblad :)


Päronblomma med en liten Myra som kutar runt ,
inte helt lätt att få med myran på bild !

2 kommentarer:

Ninnibus sa...

Åhh vilka härliga vårbilder. Det har minsann kommit längre hos dig..men den som väntar på nåt gott..*ler* Passa på att ladda frysen med rabarber inför vintern vetja...Det finns inget så smaskigt som en rabarberpaj mitt i smällkalla vintern..och låta smuldegen smälta i munnen och man blundar och bara "känner" sommaren som varit.
Tjingeling!

Pia sa...

Jag säger detsamma, äntligen, äntligen...
Vår bästa tid är nu och man kan fota hur mycket som helst. Det har du ju gjort med gott resultat *s*
Rabarberblomman/knoppen såg kul ut!