klart.se

onsdag 17 februari 2010

Grå , snörvlig dag idag med ...

Inatt så vaknade jag av att det gjorde ont i käken och ner på halsen en bit på högersidan + halsont. Kändes nästan som man fått sig en käftsmäll. Men eftersom det bara var jag och katten hemma inatt så kan jag ju inte fått det :) Katten slår inte så hårt och jag tror inte jag gett mig själv en käftsmäll *fniss*
Så det var bara att ringa jobbet idag på morgonen och tala om att man inte kommer och jobbar ikväll. Ringde prick kl 08:00 till läkarstationen och beställde tid , fick komma 10:20.
Läkaren klämde och kände på halsen och tittade i halsen , öronen och näsan. Syntes inget så som kunde förklara alla mina förkylningar.
Men hon tyckte att eftersom jag haft förkylning på förkylning sedan i okt förra året så kanske det kunde vara befogat med en penicillinkur även om proverna inte skulle visa något.
Fick lämna några droppat blod som dom kollade blodvärdet , vita/röda blodkroppar , snabbsänka och allt vad det heter på.
Som hon trodde så visade det inget speciellt ovanligt , mer än ett något förhöjt infektionsvärde.
Fick en pencillinkur i alla fall , som jag ska knapra i 10-dagar.
Får vi hoppas det hjälper bara *ler*
E-M från jobbet ringde och undrade om jag ville hänga med på Quizz i mars månad. Klart man ville hänga med på det *ler*
Passade på att säga att jag stannar hemma från jobbet resten av veckan.
Fåglarna har fått fyllt på med solrosfrön 2 ggr hitintills idag , är nog bäst att tillägga *fniss*
Agne och kompani har också fått mat = fískarna *ler*
Sixten också ett x-antal ggr !


1 kommentar:

LissenTo sa...

Skönt att du fick komma till doktorn så snabbt.
Dessutom verkar han/hon förstående och hjälpsam.
Krya på dej!