klart.se

måndag 25 januari 2010

Måndag igen!!!

Fattar inte vart alla dagar tar vägen???
Nu är det måndag igen!!!
Jobbat 7-13 idag , skönt med en kort dag ibland :)
Efter jobbet körde jag inom  City Gross och köpte Vildsvinsfärs.
Såg i bladet igår att dom sålde fryst Vildsvinsfärs för 49.95 kr/kg och tänkte att det måste man ju passa på att testa!
Men inte idag , idag blir det köttgryta på fläskgrytbitar , med massor av lök , morötter och kålrot. Står på spisen och puttrar nu :)
Ska snart sätta på riset som jag tänkte ha till.
Imorgon ska jag testa att göra Baconbiffar på Vildsvinsfärsen.
Så jag återkommer med ett utlåtande om hur det smakar imorgon :)
Körde förbi på Vapnö på vägen hem för att fotografera dom enorma istapparna som jag såg häromdagen när vi åkte förbi. Hade ingen kamera med mig då , så det var ju inte lönt att stanna till då :)
Tänkte på vägen dit idag att nu har dom säkert slagit ner istapparna , bara för att jag har kameran med mig idag. Men se dom hängde kvar allihopa om möjligt ändå längre ?!
Så här kommer några foton på dom :)













Har lagt in några fler varianter i större format på
hemsidan om du vill kika :)

2 kommentarer:

AnneSofie sa...

Inte så förvånad över det där med Canal Digital.
Nix-registret funkar bra OM man inte är egen företagare. Då är man liksom körd helt och hållet.
Det enda som funkar då är att man får koontakta alla eventuella företag och be dem ta bort ens telefonnummer ur deras register.
Och det har man ju vekligen tid och lust med.
Lycka till med viltfärsen.

Pia sa...

Inga nådiga istappar det inte!
Fanns det inga varningsskyltar??
Kram