klart.se

fredag 29 januari 2010

Äntligen Fredag :)

Jobbat kort dag idag = Skönt!!!
Tagit några kort med mobiltelefonen på en helt fantastiskt isglaserad Nyponbuske , lägger in något smakprov här och så hittas resten på hemsidan bland Vinterbilder 2009/2010

Klicka på bilden om du vill se den i lite större format

Småfåglarna hade länsat bägge fröautomaterna när jag kom hem och satt o pep i buskarna om att dom minsann ville ha påfyllning , så det var ju bara att lyda *fniss*
När jag kom in så satt Sixten som vanligt och jamade i trappan också han hungrig = NUUU !!! Så han fick ju så klart lite mat :)
Betalt alla räkningar har jag också hunnit med = Trist !!!
Laddat kaffebryggaren och tagit upp kanelbullar från frysen är också gjort :)
Har inte en susning om vad man ska hitta på till middag idag ???
Igår tog jag några kort på min otroliga Orkidé som jag köpte för ett par veckor sedan. Nu är det ett 20-tal blommor på den , tror inte alla 81 kommer att slå ut ? Det verkar som om några är på väg att torka ihop ? Brukar ju bli så om det är massor av knoppar.
Men jag är nöjd om ändå *ler*
Lägger in ett par kort här på dom utslagna blommorna :)
Tog några Macrofoton också , som hittas på min hemsida under Blommor och Blader .

Klicka på bilderna om du vill se dom i lite större format












2 kommentarer:

Pia sa...

Hej Camilla!
Så läckert det blev med istapparna från nyponen!
Din orkide, är det en sån där sort med mindre blommor? De är ju på modet nu.
Ha en skön kväll!
Kram Pia

Tina sa...

Godmorron du fina!!
Ja, de med energitjuvar är frustrerande till max!! Brukar oxå kunna skydda mig för dem, men inte i detta fall. Har ALDRIG träffat en sån energitjuv & falsk människa i HELA mitt liv. Han är bara 23-24 år...tänk hur han kan bli om han inte ändrar sig snart!! Suck... men det får stå för han =)

Vilken fin bild på nyponen =) Häftig & din blomma va ju jätte fin. Själv får jag aldrig blommor att överleva..fniss.. har så torr luft här..skyller på det iallafall ;=)

Ha en underbar helg & tack för att tittar in till mig & hälsar på =) Gör mig så glad =)
Kram Tina