klart.se

fredag 22 oktober 2010

Så var det fredag igen :)

Dagen idag började med hagel , ösregn o halv orkan (kändes det som i alla fall :).
Framåt middagstid så kom solen och då passade 
jag på att fota flytande löv i en vattenpöl. 

Vårat bredband krånglar fortfarande till o från.
En tekniker från Telia var ute idag igen och pillade
både här o där i plintarna.
Efter det var det ju meningen att allt skulle fungera ,
men som vanligt så räckte det att han körde härifrån så började det igen !!!
Ringde felanmälan efter att jag stängt av dator , modem o omstartat o konstaterat att det DSL-knappen slocknade för att sen blinka hysteriskt o sen lysa som den skulle ett par minuter för att sen bryta
helt igen. Det konstiga är att när jag väl kommer fram till felsökningen på Telia så funkar det ??!!
Pratade med en kille på felanmälan o givetvis så fungerade det hela tiden som vi pratade !
SUCK , STÖÖN , SUCK , STÖÖN !!!


4 kommentarer:

Astrid sa...

Jag förstår att vi haft tur
Vi har aldrig under de snart tio åren haft problem med internet å något sätt
Vihar alltid haft Telia

i stora drag sa...

Hej Camilla!
Även här vaknade jag av att det smällde på fönsterna, det var hagel, sa maken.
Massor av löv även här *suck* blir till att räfsa igen, tror jag.
Ha en fortsatt skön fredagkväll!

Lotta sa...

Hallå det där känner jag igen
Vi bytte kablar emellan jacket och datorn så blev det bra.
Det är ett helskotta när det krånglar.
Bilden är störtskön. Det ser nästan ut som bladen ligger i och under is inte vatten.
Supervackert!
Mysig helg på dig Kramizzzzzzzar

NatureFootstep sa...

visst är det kul med datastrul. :(
Fast det rimmade ju.

Jag har också haft en det trassel. Det är SÅÅÅÅÅ roligt. Men just nu funkar det.

Söt liten fyrbening du skaffat. :)