klart.se

fredag 1 oktober 2010

Allmänt svammel och Äppel päppel pirum parum :)

Helt fantastiskt !!!
Min "gubbe" har efter "bara" 2 månaders
väntan , fått sina pengar från Försäkringskassan :)
Tydligtvis så måste man ringa och efterlysa dom !!!
Jo , jag vet att man ska ha 3 månadslöner på
banken , ifall man blir sjuk eller arbetslös.
Eftersom det kan ta tid att få utbetalningar !
Var ngn "smart" politiker som tyckte detta.
Det har väl varenda människa i Sverige
möjlighet till , eller ??!!
Varit o storhandlat lite nu på f.m
och kunde givetvis inte låta bli att
fotografera dom röda fina Katja äpplena
som jag köpte.
Så här kommer ett collage med lite
Äppel päppel pirum parum :)



3 kommentarer:

mimmi sa...

Ja de som har bestämd detta .. det är ju dom som har hög lön och en massa fallskärm .. hos vanliga folk har de tagit bort all skyddsnät så nu är det fritt fall för dom
Det var ju fina bilder på de äpplen ju :)man blir sugen på att sätta tändarna i ett nu :)

Lotta sa...

Ja detta är för d...ligt.
Jag har en väninna som har råkat ut för det samma fast hon fick inga pengar alls.
Hon har varit på utredningar och läkarna säger att hon inte skall jobba men se försäkringskassan säger att det kan hon visst och skickade henne till AF. Nu skall hon arbetsträna efter 6 år hemma
Hon är 61 år
Varför inte ge våra stackars ungdomar arbete istället.

Jag fattar inget,men det är som mimmi skriver
De som bestämmer har sitt på det torra.
Hoppas att det ordnar sig för er nu.
Kramizzz på dig och mysig helg!
Härligt collage....

Pia sa...

Oh ja, klart att ALLA har det!
Men skönt att det ordnat upp sig nu.

Smaskiga äpplen!