klart.se

onsdag 29 september 2010

Perfekt väder för lite experimenterande :)

Strålande sol o frost på gräsmattan
var det när vi vaknade idag.
Första nattfrosten här i södern :)

Efter frukosten var jag ju bara tvungen
att kuta ut med kameran i högsta hugg
för att ta årets första frostbilder och
se om nåt av det jag läste igårkväll i min nya fotobok
Kreativ fotografering Exponering hade fastnat :)



Vackert med frostkristaller på löven










Man kan ana att det är lite frost kvar bland grässtråna :)





Här har solens strålar tinat bort frosten


Så här blöta blev byxorna :)


Härligt gult höstlöv


Många Kvackisar i dammen :)




Ljuvliga solstrålar belyser löven


Grannens vovve njuter också av solstrålarna :)


Börjar bli härliga färger på Lönnlöven


Många äpplen på trädet i år


och många på marken också :)


Grannens vovve har fullt upp med att nosa :)



OK , jag ställer väl upp på en bild då ,
tycks han säga :)


Nu ska jag ut med kameran i det fina vädret igen :)
Ha en fin fotodag alla där ute !!!




3 kommentarer:

Lola sa...

What gorgeous shots - and gorgeous blog you have too!

XOXO LOLA:)

Lisa Gordon sa...

The detail you were able to capture in the leaves is wonderful.
That "little puppy" is such a cutie!!

DoanLegacy sa...

Gorgeous, gorgeous photos!