klart.se

fredag 18 juni 2010

Måste ju visa mitt senaste fynd :)

2 stycken 2-stänglade Orkidéer för 139kr på Maxi , det kunde jag
inte motstå även om dom troligen blommar över rätt snart :)
Jag brukar ju kunna få Orkidéer att blomma om så jag är övertygad
om att det är ett så kallat fynd.
Ni vet väl vad ett fynd är ???
Det är en vara som du absolut inte behöver
som säljs till ett pris du absolut inte kan motstå :)

Däremot så glömde jag köpa dammsugarpåsar
denna gången också !
Men vad gör väl det när vi har 2 tjusiga
Orkidéer att titta på *FNISS*























5 kommentarer:

Pia sa...

Hej Camilla!
Snacka om att inte hinna med att kommentera -
här är man ju snabbt back! *s*
Härliga orkidéer, ser bekanta ut, för jag tror jag har båda sorterna *hi hi* Har faktiskt lite svårt att hitta "nya" sorter nu. Men det är alltid lika kul när man ser en ny stängel på gång. Då har jag i alla fall glömt vilken det är!

"Lillagul" sa...

till Pia : Man hinner ju med att sitta här framför datorn nu när man varit förkyld ett par dagar :)
Är bättre nu = tack o lov !
Nää , det är inte så lätt att hitta nya färger när man samlat på sig en del Orkidéer *fniss*

Kala sa...

Excellent light and detail of the patterns of these beautiful petals.

Serline sa...

Is it any wonder why Singapore picked Orchid - our very own sub-species, Vanda Miss Joachim - to be our national flower? They are so lovely... have a blessed weekend!

Ninnibus sa...

Vilka snyggisar! Jag är himla fascinerad av "väktaren" i dessa blommor och har fotat massor av sådana. Orkidéer är något alldeles speciellt och mina vita bär åter knopp igen efter att ha förgyllt vår vinter i flera månader.