klart.se

fredag 14 maj 2010

Solig eftermiddag :)

Jobbat 7-13 idag och lagom tills jag slutade jobba idag så kom solen fram = JIPPI !!!
Vet i hundan vad jag egentligen har gjort i em ?
En hel del verkar det som när man tänker efter :)
Handlade på Netto på vägen hem , em.fikat med "gubben" , fixat ihop en Pastasallad till middag , fotograferat lite gula blommor med bi på (nu igen) , lagt in mitt bidrag till Pialottas MusikOFotoAutomat som denna vecka skulle innehålla Rocka Billy musik , redigerat några av fotona som jag tog och slängt en del , diskat , slängt skräp , pratat med ena grannen en stund , kollat hur det går för "gubben" i garaget med bytet av handbromswiren på Opeln = inte så bra = satt som bara den ! Men nu tror jag han "bara" har ihopmonteringen av halva bilen kvar som man fick plocka isär för att komma åt och byta wiren :) , inventerat krokarna och nu så sitter jag här en stund igen framför datorn och har besökt några webkompisar och kommenterat lite här och där och nu håller jag på ju på och skriver jag ett inlägg till  och tänker lägga in ett par av dom solgula korten som jag tog i em. Många och blev det visst :)


Ni är inte färgblinda ! Denna är blå *fniss*


Och detta är inget flitigt bi :)


Men det här är ett flitigt bi :)


Samma flitiga Bi i en annan posé :)



Krussiduller i en Maskros :)


Här ser man att himlen faktiskt var BLÅ idag !


Macrobild på blomman ovan :)


Ny utslaget löv :)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken himla tur att du skrev, att den första blomman är blå. Hade nog behövt gnugga ögonen annars...*L*
Övrigt; fina och närgånga bilder!

Unknown sa...

I must admit, I love photo no 2, you caught the bee in an embarrassing angle.

Annette sa...

Hejsan.
Fattar inte hur du kan hinna med så mycket, det var väldans så aktiv du är;)
Vilka foton du tagit, jag bara niger i beundran här.
Må så gott i helgen.
Kram

LissenTo sa...

Soliga bilder hos dej, hit har också sommarvärmen kommit.
Ha en fortsatt trevlig helg. // Lissen

Miklos sa...

Vilka härliga blomstermakron :) Så härligt att se små bina jobba och slita.