klart.se

fredag 14 maj 2010

MusikOFotoAutomaten - Rocka Billy




Denna Ford Crestline -54 har min "gubbe" haft.
Detta foto är taget utanför Ysby gamla lanthandel.

Den Gamla lanthandeln är helt klart värt ett besök !
Så om ni har vägarna förbi Laholmstrakten , kika in en sväng :)




Fastän jag åker runt i min Mustang och i gubbens gamla Cheva från 1959 på sommrarna , så har jag aldrig varit något stort fan av Rockabilly musik faktiskt. Har mer gillat Rock´n Roll :)
Det är först nu på senare år så har jag lärt mig att uppskatta lite Rocka Billy musik då och då :)


Taz som hänger i Cheva backspegeln :)


1994 fick ett x-antal tusen besökare (tror det var typ 2000 första)som körde in på Power Big Meet i Västerås , en singelskiva
med just denna låten och på B-sidan var det It takes a whole lotta power med The Hi-Winders som jag tyvärr inte hittade på YouTube :(
 


Men jag hittade denna med The Hi-Winders istället :)



Japp , vi fick singeln när vi körde in på Power Big Meet 1994 :)
Har bara missat ett Power Big Meet i Västerås sedan 1993 , så det
betyder att jag besökt träffen 16 gånger !!!
Hitintills är kanske bäst att tillägga :)
Den helgen är rena rama Hjulafton för sådana som mig :)

KLICKA HÄR !!!
För att kika på Power Big Meet sidan

Nope , jag säljer den inte nånsin !!!


Denna Cadillac Fleetwood -57 har min gubbe också haft ,
enda gången som jag blivit sur för att han sålt en bil var
när han sålde denna pärla :(
Jag bara älskade att köra den !!!


För att lyssna på mer Rocka Billy i jukeboxen hos
Pialotta :)

7 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Wow vilka bilar - din gubbe har smak han!!!!
Antar att han tycker moderna bilar utan motorhuv ser hur löjliga ut som helst ;)
kram på dig

http://foto.rudenius.se/post/2010/05/14/MusikOFotoAutomaten-Rockabilly.aspx

Unknown sa...

I love old cars! These are great!!

Monica sa...

Rock och jänkare kan det bli bättre, kul var det att åka Kungsgatan fram och tillbaka här i Fjollträsk. Farsan hade en Crom Viktoria 55:a ett tag, en sådan skulle jag inte tacka nej till.
Bra musik.
Ha en skön helg;-)

Mia sa...

Vi har samma inställning till Rockabilly, ser jag...
Men på gamla dar kan jag tycka det är ganska trevligt att lyssna på ;-))
Jiises vilka bilar ni har haft! Häftigt... =))

Christer sa...

Härliga bilder!

Misswhatsit sa...

Underbara bilder och härlig musik. Här kan man uppehålla sig länge.:)
Första bilden med bilen och lanthandeln tar en tillbaka till 50-60 tal.
Ett superbra inlägg!
Ha en bra kväll!

anemonen sa...

Ah underbart fina bilder du bifogat musiken.Bild ett är min favorit. Förstår att du blev sur när han sålde Cadillacen.