klart.se

måndag 8 mars 2010

Jodå jag lever och har hälsan *fniss*

Som sagt var så lever jag och har hälsan fastän jag varit dålig på att skriva här dom senaste dagarna :)
Får väl skriva en liten resumé :)
Blev en lång sovmorgon som planerat i lördags med ägg och baconfrukost.
Slappade mest hela lördagen i det fina solskenet :)
Sovmorgon blev det lite även på söndagen , sedan körde jag till Danska Fallen utanför Simlångsdalen och tog lite kort , med livet som insatts *fniss* Det var inte lätt att ta sig ner där = JÄTTE HALT !!!
Sedan var det dags att handla lite igen. Hade nämligen fått  syn på ett recept hos Anne Sofie på Lyxig Laxgratäng och den kände jag att den måste man ju bara prova :)
Den blev jättegod !!! Vet inte hur många gånger min "gubbe" tackade för den GODA maten igår. Inte för att jag brukar göra äcklig mat :)
Jobbat idag och sen varit inom på Skatteverket och ställt lite frågor om att starta företag och jag kan ju bara säga att det är ju inte konstigt att folk jobbar svart eller säljer saker svart heller för den delen ! Man får ju absolut INGET kvar i vinst när alla skatter , egenavgifter och moms är betalt !
Åh , jag som tycker att det pratats en hel del om hur man förenklat för småföretagare ! Undrar hur f.n det var innan då ??
Jag fattar inte hur någon över huvudtaget kan driva företag i Sverige och få något över att leva på ??!!
Ja , ja nog om detta !
Underbart väder vi haft dom senaste dagarna ! Fåglarna kvittrar som aldrig förr och jag har sett Krokusblad som börjat sticka upp *ler*

1 kommentar:

Tina sa...

Vilken härlig helg vännen!!!
Hoppas du mår bra & att du får en fin Tisdag!!!
Varm kram Tina