klart.se

fredag 1 april 2011

MusikOFotoAutomaten - Musiker som gått ur tiden , men som vi fortfarande minns

Denna veckan är temat hos Pialotta ,
Musiker som gått ur tiden , men som vi fortfarande minns.

Säger bara Ronnie James Dio , den lilla mannen med den STORA rösten , en av mina absoluta hårdrocksfavoriter.
Hade förmånen att se honom live på Sweden Rock 2009 med sin grupp Heaven and Hell.
I maj 2010 avled han av cancer.






Fotot är från Sweden Rock förra året.
Här lyssnar vi på Evergrey ett jättebra svenskt
hårdrocksband.
Nyfiken ??!!
KLICKA HÄR :)


 

KLICKA HÄR !!!
För att kika in hos Pialotta och hennes MusikOFotoAutomat och varför inte lägga in ett eget litet bidrag vettja :)


9 kommentarer:

Pialotta sa...

Underbart.. jag visste det Hårdrock är ju din grej :)Dio hade jag väl någon gång med i Musiktemat tror jag i alla fall..
Älskar en del hårdrocksgrupper.. så det temat får vi ta med någon gång den närmsta tiden ... om jag inte tröttnat för det är verkligen inte många som älskar musik eller vill vara med :(
Goa låtar båda två.. Love:)

Lena sa...

Han var en underbar hårdrocksångare!!

Anni sa...

Oj, så lite man vet - har aldrig hört talas om honom!

Misswhatsit sa...

Ännu en ny musikbekantskap via musik & foto.:) Jag har inte hört Dio tidigare. Jag gillar verkligen musiken.
Ha en skön helg!

Monica o Jacob sa...

Ja nog var det den lille mannen med den stora rösten;-)
Kan inte ha varit någon lätt uppgift att ersätta Ozzy Osbourne i Black Sabbath.
Ha en skön helg;-)

Mia sa...

Hade inte heller hört talas om honom, men det är aldrig för sent! *L*

Mimmi sa...

Nu fick man lära sig något nytt :)
jag har inte hört talas om honom .men min son har säkert då han älskar hårdrock :)

anemonen sa...

Honom kände jag inte till, men nu har jag fått lyssna på något nytt. Ha de!

Boman sa...

Dio! Wow! Ett ex snodde skivan jag fick av honom personligen, i en grå forntid. Du var på samma ställe, samma tid som jag förra året alltså. Sweden Rock. Bokat i år? Vi har!