klart.se

lördag 11 december 2010

Kjelle Bus rapporterar om veckan som varit

Enligt matte så är det INTE normalt att gå upp 05:15 o jama o hoppa upp o ner i sängen.
Enligt mig så är det fullt normalt beteende när man vill uppmärksamma husfolket på att man vill morgonbusa o ha MAAT !!!
Har varit ute o tassat runt mina ägor ett par gånger
om än inte varje dag på grund av slaskigt Halländskt vinterväder :(


Mitt tassavtryck :)


Spanar från en snöhög


Här ser ni en som har bröst o bringa som en Cornflakesflinga :)


Istappar är gott !!!


Busat jättemycket har jag oxå gjort *flinar stort*

Lilla Råtta akta dig , akta dig ...


Annars tar jag DIG !!!


Gott med Råttsvans ;-)



Undrar om det är en Grön Mamba som hamnat i sängen ??!!



Bäst att hålla nosen högt i vädret , ifall den skulle få för sig att hugga ??!!



STÖR EJ !!!!
Sover min skönhetssömn :)


Liten rapport om vad dom 2-benta haft för sig i veckan.
Lämnat mig alldeles ENSAM o ÖVERGIVEN för att åka o jobba har dom gjort :(
Har minsann visat mitt missnöje genom att sitta o blänga på dom i hallfönstret när dom går !!!

Matte ska "träffa" den österländska överheligheten
Dalai Lama nästa år.
Vet inte om matte kommer träffa honom personligen precis , men hon ska i alla fall på en
frågestund där han ska prata.
Vet inte om hon köpt någon biljett till mig med eller om jag kan smita in osedd ??!!
Jag hade ju helt klart platsat där , Helig Birma o allt som jag är :)

Husse har blivit gammlare i veckan som gått o han fick visst biljett till Norje med J till nästa år.
Har inte en susning om vad Hårdrocksfestival är för något ??!!
Kan det vara en festival där man äter sånna där ägg som matte kokte i veckan , som hon glömde bort i 45-minuter ??!!
Dom var minsann hard as a rock  *flinar*

Vet ännu inte om jag blivit en av Lussekatterna i HP´s tävling ??
Röstningen avslutades ju i onsdags , men ännu har vi inget hört eller sett något i tidningen.
Kanske dom väntar till på måndag med att tillkännage vinnarna då det ju är Lucia ?!

Annars har väl inte dom 2-benta gjort så mycket mer än att passa upp mig då med mat o bus :)
Ha det gott därute alla 4- o 2-benta !
Hälsningar Kjelle Bus o matte är väl bäst att tillägga annars blir hon sååå grinig !!!




4 kommentarer:

Findus, Isak och Rasmus sa...

Att det ska vara så svårt att få bra service på mornarna? Är man hungrig och leksugen så är man! Istappen ser kul ut, men blir det inte kallt om nosen? Kurr och burr.

Kala sa...

I love your cat photos! They make me smile.

Ninnibus sa...

Dalai Lama är verkligen visdomsord i egen hög person. Han är en stor man som ej är att ringakta. Synd att inte du får följa med Kjelle..
Däremot skulle du säga till matte att skaffa dig en kattkompis som du kan busa och gosa med när alla jobbar..Då väcker du inte matte kl.5 på morgonen av hunger eller sällskapssjuka heller..hihi! Ska man önska sig nåt till jul så ska det ju vara nåt RIKTIGT..Varför inte en hårig och mjuk vän!??
KRAM KRAM

Ludde/marita sa...

Tjena kjelle
jadu,våra ägare är lite konstiga.Om vi vill gå upp tidigare,så får dom faktiskt rätta sej efter det,så dä så!Jag såg att du har precis en likadan råtta som jag,ju.Matte tycker du ser så gullig ut,där du ligger i handfatet,men du,kan väl inte vara skönt att få vatten på pälsen?Voff,voff på dej.Ludde