klart.se

söndag 14 november 2010

Söndag igen :)

Förkylningen är nästan borta.
Bara lite Whiskeyröst kvar o det utan att ha druckit en endaste droppe :)
När jag var trött o skulle gå o lägga mig inatt så var Kjelle pigg o allert så jag fick inte
sova så där vidare värst mycket.
När han busat klart så kom han upp i sängen o buffade på mig för då skulle det kelas !!!
Är ju bara att lyda , eller ;-)
Varit o veckohandlat idag och sen var
jag inom hos mina föräldrar en sväng.
Det är ju Fars dag idag så pappa fick några
Trisslotter som otroligt nog gav 100kr i vinst :)
Sen har jag medicinerat fiskarna för jag
upptäckte att den ena Koi Karpen fått en röd fläck
på kinden igen :(
Tur att T är på väg hem så han får kolla
upp dom :)
Nu ska det diskas o Snabeldraken ska fram en
snabbvända igen o sen blir det nog lagom
tid till att börja med middagen.
Tänkte det skulle blir min specialare = Köttfärskålröra som jag brukar ha kokt ris till.

Här var en liten flock med Domherrar framme
igår och jag försökte fota dom från fönstret.
Inget superresultat , men man ser ju vad det
är i alla fall :)


Dom här bären eller rättare sagt före detta bär , för dom verkar ju ha skjutit ut fröna :) Hittade jag  
häromdagen på en buske utanför husknuten.
Fick bryta av några o ta med mig in för fotografering , för det blåste så förbenat
att det var stört omöjligt att fota dom på
växtplatsen :)



4 kommentarer:

i stora drag sa...

Hej Camilla!
Ser att du har fullt upp, skönt att förkylningen släppt redan!
*hi hi* jo du, sådana bilder har jag också fått på domherrar när jag varit iväg och bara haft lilla kameran med mig. Här hemma har domherrarna inte velat besöka mig. :(

Bären du fotat tror jag är benved. Mamma har en sådan på kolonin.
De är giftiga, bara så du vet och håller lilla Kjelle därifrån.

Supertrist väder idag, regn och mörkt!
Ha det! /Pia

marita sa...

Hallå igen
Vad skönt att höra att du är på bättringsvägen,själv håller jag bli sjuk nu,det känns så,ont i halsen och i hela kroppen.Det liksom bara flög på mej för en stund sen,konstigt.Fina bilder,som vanligt.Ja,mobilen som jag har nu är hur kul som helst.Jag är där och tittat på fiskarna då och då*L*.Tack för att du tyckte om mina kulor.marita

mimmi sa...

Men så underbart att det har börjat att släppa nu :) Det satt i en tid på dig . Ja detta med fars och även mors dag .. det har blivit för mycket .. det är bara affärerna som tjänar på detta .. här firade vi enkelt med kaffe och tårta :)Men titta . du har fått Herr och fru Domherre ser jag :)
Det var också fina bilder på den Blomma) bär.

Kala sa...

Gorgeous compilation of macro images of the berries! The colors, focus, and framing are all beautifully done.