klart.se

tisdag 25 maj 2010

Testat nya kameran lite :)

Har varit ute på en promenad för att hitta lämpliga objekt att testa den nya kameran på och det lär nog ta en stund att lära sig använda alla finesserna fastän detta är en Olympus också.
Fotona blev på blommor och blader som ställer upp som modeller , utan knot :)
Har även testat några av funktionerna i det fotoprogram som man fick med kameran , men jag gillar nog mitt Corel Paint Shop Pro Photo X2 bäst i alla fall :)
Här kommer några av testbilderna.

Foto på Äppelblom i macroläget


Äppelblom med pålagd suddighet


Liljekonvalj tagit i macroläget


Pålagt svart filter


Kan den heta Skogsstjärna ?
Fotot är tagit i macroläget i alla fall :)


Många stjärnor med svart filter pålagt


Använt programmet för solnedgång här :)


Grannens syrener börjar slå ut.
Kanske man kan testa receptet på Syrensaft i veckan då ?


Rätt upp i Boken :)


Så här vackert är det om man står på gården
och tittar upp mot vägen :)

2 kommentarer:

Tina sa...

Helt UNDERBARA bilder!!!!!!!
Så fina!!
Du är duktig du! Jag har oxå köpt mig en ny kamera & det är såååå jobbigt att lära sig allt nytt..men hoppas att jag snart får kläm på det =))

Hopaps du mår bra & att du får en underbar dag!
Varm kram till dig från din vän Tina
Ps. tack gulliga du för din hälsning hos mig. Blev sååå glad =D

Christine sa...

Hei Camilla.

Gratulerer med nytt kamera. Hvilket merke ble det nå da? Gått vekk fra Olympus'en eller hva?

Kjempeflotte bilder likevel.

http://hunderfotoscrapping.com
http://christinesfoto.blogspot.com